Friday, August 8, 2008

Metamorphosis

The new of me begins here.

Salam to all my brothers and sisters. Dah 4 minggu aku kat TUC. Aku harap minggu depan akan lebih baik daripada minggu nie. Minggu nie aku start rase diri aku kembali kepada asal. Yuhin kat TGB dulu. Insya Allah. Aku rase sepanjang 4 minggu kat sini, aku dah mulai lalai. Huhu. Lupe akan tujuan aku ke TUC yang sebenarnye. Banyak dugaan belajar kat kolej swasta macam nie. Iman kene kuat. Keliling ade maksiat. Okayla, kire stakat tu je la aku jadi kurang baik. Nak jadi insan yang lebih baik bermula Isnin nie. Insya Allah.

Kelas pulak overall okayla. Cume aku still agak kecewa dengan bilangan klasmate lelaki aku. Huhu. Lagipun mereka terlalu baik, agak keterlaluan kadang-kadang. Agak sukar bagi aku untuk masok dengan diorang. Sebab tu orang selalu cakap budak lelaki amek medic "nerd". Anyway, mereka merupakan sahabat yang baik sehinggakan aku sendiri rasa kekok. Aku amat bersyukur dapat member macam nie, dapat menghindarkan diri dariada terjerumus ke lembah hina. Cewahhhh...

Personal life plak, watpe aku nak kecoh-kecoh kat blog plak kan? Diam-diam sudeyh. Lagi pun bile aku pikir balik, aku belom ready lagi sebenarnye. Mungkin bunyi klakar pada umo 18 nie still solo and never couple before, tapi that is the truth. I believe in jodoh. My life partner had been set since alam roh. My effort just how to find her, not to choose someone based on my mind and perspective only.

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorg yang melabuhkn cintanya kepada-Mu agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu...

Wanita itu dinikahi kerana empat perkara : hartanya, keturunannya, kecantikannya dan agamanya. Maka pilihlah olehmu orang-orang yang mempunyai agama nescaya kamu akan berbahagia (Muttafaq A’laih : Riwayat Bukhari)

Janganlah kamu mengawini wanita-wanita kerana kecantikan kerana kemungkinan kecantikan itu memburukkan kehidupan. Janganlah mengawini mereka kerana harta , kerana kemungkinan harta itu menyebabkan kezaliman mereka. Tetapi kahwinilah mereka atas dasar agama. Seorang hamba sahaya yang hitam, berbibir tebal yang beragama adalah lebih baik “ (Diriwayatkan oleh Ibn Majah)


No comments: